lillnettan

Alla inlägg under januari 2010

Av Nettan - 31 januari 2010 01:57

Tillbaka fran semester, vi har haft det helt underbart.

Nu kommer jag vara duktigare pa o blogga, sarskillt som jag inte har natt jobb o ga till =)


Igar akte jag o gareth in till stan for o kolla pa klader till Karola o Nathans brollop som ar om bara 5 veckor! (OMG tiden har gatt sa fort) Gareth har bestallt kostym o skjorta o grejer eftersom han ar groomsman men han var tvungen o hitta ett par finskor, vilket vi gjorde =) Och jag behovde en klanning. Jag hade ett presentkort pa David Jones pa 1200kr sa jag hade bestamt att jag skulle kopa nagot dar, tyvarr e allt dyrt pa DJ's men jag hittade 2 klanningar som jag gillade. Den forsta ALSKADE jag men den var "kanska" dyr - 2200kr ooops och den andra var fin men jag alskade inte den, saklart kostade den "bara" 1000kr. Efter laaaaangt velande sa bestamde jag mej for den dyra oooops hjalp, Gareth var som tur vall med i affaren o overtalade mej att jag fortjanade den annars hade jag dott av daligt samvete.

Den ar jatte fin tukos med smala axelband och knalang - bilder kommer vid brollopet =)


Kommer aven lagga upp lite bilder fran var semester men det far bli imorgon eller pa tisdag eftersom det kommer o ta lite tid.

Av Nettan - 24 januari 2010 08:31

Sitter pa ett internet cafe i Airlie Beach, QLD. Vi har precis kommie tillbax fran 3 dagars segling pa Whitsundays, vi hade jatte kul men det e ganska mycket orkaner haromkring nu det var ganska stora vagor. Vi satt framme pa baten ett tag nar vi seglade genom stora vagor och vi blev helt drankta. Vi var tom tvugna att hamta vara snorkel cyclop sa vi kunde se, det var salt vatten overallt! =) Ratt som det var kom varldens storsta vag o skoljde over baten, jag kastades ivag o in i relingen, har ett 1dm stort blamarke pa armen som en litet minnen av det nu =) En av killarna plockades upp av vagen och slangdes ner i bubbelbadet som var framme pa baten o han skadade foten sa efter det sa besattningen at oss att vi var tvugna att sitta dar nere bak pa baten. Men dar var  knappt ingen frisk luft sa typ halften av de 25 pers som var dar blev sjosjuka. Da fick jag present nr 2 den dagen, samma kille som skadade foton, borjade spy och lite hamnade pa mej, BLAAAAAAA. Jag holl typ pa o klokas ihjal, usch va ackligt det var.


Men forutom det hade vi jatte kul, vi gjorde 2 dyk till, sag en skoldpadda, haj, anemoner, koraller o massa fiskar. Vi snorklade, solade, spelade rounders (typ brannboll) pa Whitehaven beach (varldens vackraste strand), drack pa kvallarna och bubblade i bubbelbadet =) Bild bevis kommer nar vi e tillbax i Sydney.


Ikvall ska vi ut pa Beaches pub och ha avskedsdrinkar med alla som var pa baten, lar bli kul =) och imorgon ska vi kora 10h soder ut till Hervey Bay dar vi ska stanna en natt och sen forsatta mot Fraiser Island. Bara 5 dagar kvar av var 3 veckors semster men jag har bara 4 dagar inbokade med jobb nar jag kommer tillbax till Sydney sa det kommer typ vara som fortsatt semester tills i slutet av april nar jag forhoppningsvis har ett jobb i Sverige.


Far jag inte sa mycket mer frilans jobb nar jag kommer hem till sydney ska jag nog jobba med min kompis som testar GI i mat. Ganska latt jobb, jag behover bara ata en sarskilld sak typ poptatis, brod eller glass och sen ta nagra blovprov. Man kan gora ett test per dag o var varje test far man 180kr, sa det e valdigt latt fortjanta pengar. Det enda jobbiga e o ta sig till hennes labb men jag har storslagna planer om att fa skjuss me henne dit pa morgonen o sen ga (1.5h) hem, ar det fint vader har jag tankt att jag skulle ta me mej badklader o ga inom poolen pa vagen hem o sola o bada, men vi far se hur dat gar med det.


Jag saknar alla bloggar som jag brukar lasa lite nu nar jag sitter har vid datorn men eftersom jag inte har nagra adresser med mej sa far jag agna en hel dag nar jag kommer tillbax till o uppdatera mej =)


Naha nu ska jag tillbax till hotellet och sen bar det vidare ut i natten =)

Av Nettan - 18 januari 2010 09:51

ett litet inlagg, ska pa masssage om 5 min =) NICE!


Nu har vi dykt pa barrierrevet i 3 dagar =) 11 dyk blev det, vi sag hajar, skoldpaddor, rockor, nemos och massa annat fint


Nu ska vi ivag pa trip till Tablelands imorgon o sen ska vi kora 8h soder ut till nasta rev.


hejhej

Av Nettan - 14 januari 2010 12:04

Ett litet inlagg mitt i semestern. Sitter pa ett internet cafe i Cairns, nordostra Australien. Vi har haft en jatte bra snart pa semestern. Vi har varit har i 4 dagar nu och hittills har vi hunnit med: gatt i MASSA regnskog, vi har badat mitt i regnskogen, slappat, kollat in strander, halsat pa aboreginer, akt varldens langsta linbana typ 7km, djungel surfat och klappat kangrur och massa andra djur.


I morgon ska vi aka forsranning, ska bli jatte kul! Lordag- Mandag ska vi bo pa en bat ute pa barriarrevet och dyka.


I LOVE semester!!!

Av Nettan - 10 januari 2010 11:46

Har haft en jatte kul helg =) borjade med en 4.5h bil fard vaster om Sydney, super kul eftersom tjejerna i bilen var sa underbara =) vi kom fram till huset vi hyrt vid 6 tiden sen spelade vi spel, drack massa bubbel och skrattade och fnittrade. Pa lordagen akte vi till hastkapplopningen och jag vann endel $$ iborjan men islutet forlorade jag men efter 4 timmar av betting sa var jag +-0 perfekt =) Sen gick vi till en pub och fortsatte drickandet och vi avslutade kvallen med singstar tillbaka i huset.


Hela helgen var verkligen lyckad och bast av allt var nog min rumskompis Ang, som jag hade sa kul ihop med. Vi vaknade vid 6.30 imorse o lag o fnittrade o pratade till 10 nar vi serverades frukost.


Imorgon ska vi aka till Cairns =) 3 veckor semester pa ost kusten, dyka, sola, regnskog och massa upplevelser. Sa det kommer inte bli uppdateringar sa ofta men nar det blir kommer det nog bli laaaaanga =)


Naha nu ska jag packa

Av Nettan - 8 januari 2010 02:37

ett litet snabbt inlagg innan jag aker ivag over helgen, ska ivag pa mohippe helg med 13 tjejer =) ska bli jatte kul, ikvall ska vi bara slappa i huset som vi hyrt, spela (? sjunga eller vad man sager) singstar, spela spel o dricka vin. Imorgon ska vi pa hastkapplopning (pretty woman style) och sen ut o ata middag o dricka oss berusade ;) pa sondag e det recovery day och da ska vi kora hem till sydney. Vi ska till Mudgee som ar 4 timmar vaster om Sydney typ, ska bli super kul.


Under tiden ska alla killar flyga till Gold Coast (100 mil norr om Sydney). Dom ar en grupp pa 30 pers. Jag vill inte ens veta vad dom ska hitta pa men det ar nog valdigt barnforbjudet iaf hahaha. Som tur e ska dom bara vara bort 1 natt sa for mycket olydigheter kan dom inte hitta pa.


Maste bara saga att brollopet vi gjorde blommorna till ons-tors var sjukt stort, lagger upp bilder snart. Det fanns ett stort bord med MASSA choklad. Tallrikarna och skalarna var tom gjorda av choc och sen fyllda med massa olika sorter choc, brownie pyramider och massa annat det var helt galet.


na nu maste jag packa klart...




Av Nettan - 6 januari 2010 11:22

Idag har det varit 70 grader varmare har an i vissa delar av sverige!! Och de varmaste delarna av Australien har varit 90 grader varmare, helt sjukt! Fatta vilken chock man skulle fatt om man vatt hemma over jul och kommit tillbax hit, eller tvartom...


Fick valdigt trakiga nyheter idag, en av vara kompisar har fatt cancer... han e bara 32 ar gammal, valdigt sorgligt, men han har opererats redan och forhoppningsvis kommer allt bli bra. En av vara andra kompisar hade samma sorts cancer forra aret och han var tvungen o ga igenom cemo och han var ganska sjuk ett tag. Kan inte fatta att det e sa vanligt det ar. Det kanns sa sorgligt att desta aldre man blir desta mer manniskor runt om en blir sjuka eller aven anda varre...  Vi ska halsa pa honom imorgon sa jag maste vara stark da, jag e verkligen inte sarskilt bra pa att hantera sorgliga historier sa jag far gora mit basta for att vara posetiv.


Om man inte raknar med de trakiga nyheterna sa hade jag en bra dag pa jobbet, forsta dagen med detta foretaget och det gick super bra. Imorgon ska vi installera alla blommor till brollopet pa hotellet. Jag har aldrig sett sa har mycket blommor till en och samma event. Lagger upp forhoppningsvis upp lite bilder imorgon.


Naha nu ska jag mysa lite pa soffan innan sangen kallar.



Av Nettan - 5 januari 2010 10:35

Dagen var helt underbar men jag later bilderna tala for sig sjalv...


Imorgon blir det jobb igen =) ska bli kul det enda neativa ar att man inte far umgas med sin alskling =)  


  


     

Vanstra bilden e Russel Crowe's hus, hogra bilden ar pa "The water coops" som satte pa blaljusen och korde ifatt oss o sa till oss o sakta ner, haha, det var dagens dramatik =) 

      



Swedish Kubb funkar pa stranden i Sydney oxa =) En stor favorit bland vara utlandska kompisar

  

         


Kolla in den svenska baten som lag i hamnen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards