lillnettan

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Godnatt

Av Nettan - 27 oktober 2010 22:42

 gareth ropade mitt i det andra inlägget, han höll på o skruva ihop vår nya hallmöbel. En liten låg byrå typ som man kan sitta på när man tar på sig skorna och som vi kan förvara alla vantar, mössor o miljoner halsdukar. Väldigt behövligt kan jag säga! Så nu är den klar, har lagt två kuddar på den oxå och satt fast dom med ett fint turkost garn som jag band om, svårt o förklara men ska ta lite kort på mina 3 nyomgjorda rum, sovrummet, hallen o gästrummet imorgon.


Måndags kvällen iaf... vi åt tacos (som vanligt när madde e här) o jag o madde spelade spel, inte gareth eftersom han hatar "Blockus" som vi spelade. Han hade totalt glömt bort hur mycket han hatade det när vi köpte det på Ullared och jag tycker det är jätte roligt så jag sa inget när han sa ok till o köpa spelet o hoppades på att han kanske hade ändrat sig, men efter 2 omgångar i helgen så stod det klart, Gareth tycker inte om spel som jag vinner i hela tiden hahahaha.


Igår var det juh blixter halt ute, jag slirade fram till tågstationen för att släppa av madde(hon skulle hem till malmö), på vägen till stationen blev jag tutad åt av en gubbe o samma gubbe räckte även finger åt mig, haha, sen fick jag ge igen till en stackars pensionär som tog alldeles för lång tid på sig vid varje rödljus, jag nöjde mig med o tuta några gånger (jag räckte alltså inte finger iaf) men sen fick jag juh såklart dåligt samvete, innerst inne älskar jag de flesta gamla pensionärer o tycker att dom e jätte gulliga.


På jobbet var det brådis som alltid på tisdagar o när jag slutade kl 14 blev det att åka till IKEA o Panduro o handla lite av de sista grejjerna till ovan nämnda hall o gästrum. Många kuddar o mysgrejjer... Efter IKEA var jag o G och hade ett möte med ett företag som bygger hus, så nu håller vi på o fundera på det oxå, jag vill gärna köpa gammalt o renovera o G vill gärna bygga nytt. Vi får se vem som vinner...


Idag på jobbet har jag börjat packa upp förra årets överblivna julsaker, väldigt spännande eftersom jag inte har en anning om vad där finns, mycket fint men även mycket gammalt hittills. Blir att slå knut på sig själv för att hitta användningsområden för endel av dom gamla juldekorationerna.


Nähä nu e tvätten äntligen klar som jag väntat på o hänga upp, kl e alldeles för mycket, sen blir det att hoppa i bingen


Natti natti  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 19 maj 2011 08:20

Long time no see.....     Vår lilla baby, 7 månader gammal, gullunge!         Vår andra baby på väg, 14 veckor gammal! ...

Av Nettan - 15 november 2010 10:58


borta bra men hemma bäst heter det juh och det är juh helt sant!Vi har haft en  helt underbar långhelg på Irland! Vi åkte härifrån i torsdags morse och kom fram till Greystones, efter att ha hämtat hyrbil osv, vid lunch, ("vi" var: jag, Gareth o Ma...

Av Nettan - 10 november 2010 08:21

jaha idag steg jag upp mycket tidigare än vanligt, anledningen, jo för att diska! Crazy but true! I morgon bitti tidigt så bär det av mot Irland, så i 2 dagar nu har jag slagit in julklappar som vi ska ha med oss, ikväll ska det packas så jag tänkte ...

Av Nettan - 8 november 2010 13:14

... i november tog jag dykar cert. gud va tiden går fort, jag älskar o dyka o har gjort ca 25-30 dyk i år. Längtar till nästa dykar resa, får kanske bli egypten om inte tillbax till OZ   Här är jag på mitt tredje dyk =)     och detta korte...

Av Nettan - 8 november 2010 12:57

ja det var några dagar sen sist, som sagt har det inte funnits nån lust....   Förra helgen med Sofie o Ebbe var verkligen underbar, var så mysigt o ha dom här så länge, kunde inte sluta pussa på min lille älskling.   I helgen var vi på Hallow...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards