lillnettan

Alla inlägg under november 2009

Av Nettan - 30 november 2009 22:50

Nu ar det bara 38 dagar kvar att jobba, det e juh helt otroligt!! Mindre an 8 veckor och faktiskt bara 3.5 veckor till jul och 5 veckors ledigthet GUUUUD vad jag langtar.


Igar laste jag och Gareth "Stumpen och jag tjanar 7 kr" det var hans hemlaxa I svenska kursen till imorgon. Ikvall har vi lite mer laxa och gora men jag tror han ska forsoka hinna me endel pa jobbet oxa. Han har skadat knat sa han sitter bara inne pa kontoret och moglar hela dagen. Ikvall ska jag baka mjukpepparkaks-muffins mumsmumsmums sager jag bara. Det e juh somsagt avslutning pa svenska kursen imorgon och jag ska mumsa massa svenska godsaker.


Naha nu maste jag gora lite nytta….


ps stornettan - gud va bra! Da slipper man handla pa ica eller konsum alls da ;)

Av Nettan - 30 november 2009 10:27

Idag har inget direkt spannande hant. Jobbat 7.30-5 o nu sitter jag o vantar pa att maten ska bli fardig, potatis gratang med grillspett och sallad mums =)


Det var lite for varmt igar for glogg, 34 grader... =( jag ville fira 1;a advent men jag bjod tjejerna pa jobbet idag pa glogg istallet, det var regnigt och bara typ 22 grader sa det passade perfekt. Dom alskade swedish glogg, sa nu har IKEA fatt mer kunder. For er som inte vet det sa har IKEA utomlands en svensk mat affar vid utgangen, ni vet, dar man i normala fall koper varmkorv. Dar kan man bla kopa, knackebrod, sill, kaviar, smakakor, Lofbergs lila kaffe, marabou chocklad, ahlgrens bilar o massa annat sma godis och traditionell hogtids mat (kraftor i aug, pepparkakor i dec etc) IKEA is the life saver =)


ikvall ska Gareth ANTLIGEN raka bort sin mustach, han har odlat den i hela november. Movember kallas det for Mo = slang for mustach. Det e for att sponsra prostata cancer och depremerade man. men ikvall e d sista november sa nu ska den BORT


Har kommer en fore bild


  


Han ser inte ut som en tysk 80-tals porr stjarna i normala fall hahaha


Nu ska jag vika lite tvatt..

hajhaj

Av Nettan - 29 november 2009 07:25

Nu har jag kommit hem fran dykningen, sa jakla skont o ha det gjort.

Det va himla bra att ha gareth som dyk buddy (den man dyker jamte o som ska radda en om man dor typ) kandes tryggt plus att jag kunde gnalla lite till honom nar allt man skulle slapa runt blev for tungt och han hjalpte mej oxa me slapandet. =)

Forsta dyket gick jatte bra och jag klarade alla utmaningar som vi fick men andra dyket var FRUKTANSVART!!! Jag var tvungen o gora en "nod-uppgang" innan vi borjade, det gick inte sa bra, det var bara en ovning men jag fick panik o kunde inte andas och blev helt stressad, men instruktoren fattade inte det sa han bara fortsatte, som tur va hade jag gareth som klappade min lilla hand o trostade mej sa gott han kunde pa 10m djup, iaf jag va lite panikslagen o grat in i mitt cyclop haha men men i slutet pa dyket hade jag lugnat ner mig o sista dyket gick jatte bra. Jag sag massa sjo-sjarnor, stora (typ 1m) fiskar och vi klappade t.o.m en port jackson HAJ, very cool!!!


Efter tredje dyket, antligen klar =) nu har jag mitt PADI dyk cert. wooohooo 


 

Alla mina proffsiga dyk saker hahaha..   tyvarr bara lanade, hade inte 6000 kr over till att kopa dyk gear for....


Naha nu ska vi slappa lite pa soffan, kanske ga ut o ata middag me nagra kompisar o ikvall ska vi dricka glogg som jag kopt pa IKEA, det e juh 1'a advent har me aven om ingen bryr sig.

Har inte pyntat nagot men nar vi ska ha tjej-julfest har om 2 veckor maste jag iaf ha hangt upp belysningen ute o satt upp var fula lilla gran o det lilla pyntet vi har... langtar som bara den till Jul i Sverige, men nasta ar da....


Av Nettan - 28 november 2009 22:08

daligt bloggande over helgen men har varit valdigt upptagen med allt dykande...

ska aka igen nu om typ 1 min, tanlkte bara slanga in ett snabt inlagg


bilder fran idag kommer senare, dykandet gar jatte bra o d e super kul =)


got to go...

Av Nettan - 27 november 2009 06:52

nu ar det helg.. gud va skont!! Har haft en ok dag pa jobbet men det e sa harligt att tanka att jag har 2 hela dagar utan jobb framfor mig.


Nu vill jag forsoka hitta pa natt o gora ikvall, det ar varm o harligt ute, typ 34 grader tror jag, sa det hade varit mysigt o ga ut o ata nan stans, tapas kanske?

I love tapas, jag maste komma ihag att jag vill ata Yum Cha och tapaniaki innan vi lamnar OZ oxa..


Igar fick reda pa att Darren's tjej har fatt turist visum for OZ, sa nu kommer hon hit o halsar pa 20/12 - 10/1 -10 hon e fran brasilien foresten


naha nu ska jag mysa lite me gareth.. fredags myyyyys som det tjatas pa mycket om i sverige tydligen =)

Av Nettan - 26 november 2009 21:02

nu ar jag pa vag till jobbet, typ.. bara 5 min sen maste jag sticka

tankte bara saga att jag klarade provet igar =) wooohooo

bara 1 fel =) nu har jag provat ut vatdrakt o allt sa nu kan vi dyka i helgen, det blir ett pool dyk och 4 open water dyk =)

i kvall ska jag hem till min kompis som fick en liten dotter (andra) haromveckan, langtar efter att traffa lilla Milla Honey


Hit ska jag pa Lordag...

  

Av Nettan - 26 november 2009 06:41

nu ska jag gora mitt dyktest om typ 30 min... spannande =)

hoppas jag klarar att, har repeterat hemma nu i typ 2h...

Av Nettan - 25 november 2009 04:51

... nar vi var o lyssnade pa Idol finalen och kollade pa fyrverkerierna


  lite morkt men opera huset till vanster, stan mitten och harbour bridge till hoger     

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards