lillnettan

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

blablabla

Av Nettan - 20 september 2010 21:21

Måndag kväll och imorgon börjar jobbar-veckan igen. Idag har verkligen varit en slapp dag. Jag låg kvar i sängen o läste till 13!!! Kunde inte sluta, håller på o läser en bok om en irländsk kvinna som emigrerade till amerika på mitten av 1800 talet o den var för spännande. När jag tillslut tog tag i mitt liv så städade jag lite o sen åkte o veckohandlade, blev bara mat till mån, tis och ons, på torsdag ska vi ut o äta i helsingborg o på fredags ska juh gareth till irland o jag till khamn.


Vi åt god middag idag som vanligt, spagetti o köttfärssås =)  


Kollade på valvakan igår, spännande! Det är juh pinsamt för sverige med SD i regeringen men jag tror inte dom kommer att få så mycket inflytande, bara det inte blir för mycket tjabb nu mellan blocken för varje beslut när vi har en minoritets regering.

Jag har alltid trott att jag var så röd som man kan bli men inför detta valet ändrade jag min uppfattning, jag är trött på folk som glider med och utnyttjar systemet.

Jag tror inte att det är lätt o vara arbetslös men jag tycker att man som arbetslös måste kämpa mer. Man måste söka mer jobb och även dom man egentligen inte jätte gärna vill ha, man kan juh fortsätta söka det man vill ha medan man jobbar.  Jag tycker också att om man har varit sjukskriven en längre tid för att kroppen inte orkar med sitt nuvarande yrke så får man utbilda sig inom ett annat område som är mer passande. Samtidigt vill jag gärna betala skatt och hjälpa de som behöver det, jag vill att rika ska betala mer skatt men att det ska löna sig o arbeta. Det är tråkigt att veta att jag som arbetar tjänar mindre än vissa som stämplar! Så detta valet röstade jag blått för jag ville se vad som händer med en blått styre som inte har en ekonomisk kris att kämpa mot samtidigt. Får se om jag ångrar mig, jag är juh inte typiska höger människan, tjänar pytte lite pengar o behöver all hjälp hon kan få, men jag kan klara mig själv!


Nu till nått mer lättsamt, jag fick en broschyr från friskis o svettis i brevlådan idag och när vi kollade på biggest loser så blev jag inspirerad så imorgon efter jobbet ska jag köra till F&S o kolla vilka alternativ passar mig, jag är sugen på yoga, cirkel träning, dans o indoor walking. Men jag måste kolla så det inte är pensionärs gympa, det e juh en risk när det är F&S.


Funderar även på o boka en massage eller nått annant mysigt på måndag när jag e i khamn, vet ej vad men nått får det bli. Jag gillar annars manikyrer o pedikyrer men mani känns inte så stor mening med mitt jobb o pedi, man ser juh aldrig fötterna nu när dom är instoppade i strumpor hela dagarna ändå. Så en lång avslappnande massage få det bli.... ska googla det nu....

    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 19 maj 2011 08:20

Long time no see.....     Vår lilla baby, 7 månader gammal, gullunge!         Vår andra baby på väg, 14 veckor gammal! ...

Av Nettan - 15 november 2010 10:58


borta bra men hemma bäst heter det juh och det är juh helt sant!Vi har haft en  helt underbar långhelg på Irland! Vi åkte härifrån i torsdags morse och kom fram till Greystones, efter att ha hämtat hyrbil osv, vid lunch, ("vi" var: jag, Gareth o Ma...

Av Nettan - 10 november 2010 08:21

jaha idag steg jag upp mycket tidigare än vanligt, anledningen, jo för att diska! Crazy but true! I morgon bitti tidigt så bär det av mot Irland, så i 2 dagar nu har jag slagit in julklappar som vi ska ha med oss, ikväll ska det packas så jag tänkte ...

Av Nettan - 8 november 2010 13:14

... i november tog jag dykar cert. gud va tiden går fort, jag älskar o dyka o har gjort ca 25-30 dyk i år. Längtar till nästa dykar resa, får kanske bli egypten om inte tillbax till OZ   Här är jag på mitt tredje dyk =)     och detta korte...

Av Nettan - 8 november 2010 12:57

ja det var några dagar sen sist, som sagt har det inte funnits nån lust....   Förra helgen med Sofie o Ebbe var verkligen underbar, var så mysigt o ha dom här så länge, kunde inte sluta pussa på min lille älskling.   I helgen var vi på Hallow...

Ovido - Quiz & Flashcards