lillnettan

Av Nettan - 17 april 2010 15:11

Jaha nu har vi narmat oss slutet av resan, trodde vi iaf.... Vet inte nar vi kan aka harifran nu pga av vulkanen i Island. Vi har juh fortfarande 3 natter har men med alla dessa plan som ar installda sa vet jag inte nar vi kommer ivag.

Ikvall e iaf sista kvallen i Phuket (som vi planerat) sen imorgon bar det av mot Kata pa vast kusten, dar ska vi stanna i 3dagar. Dar ska vi slappa pa stranden o vid poolen o pa kvallen blir det shopping pa marknader och goa middagar.

Idag var vi pa utflykt till James Bond Island, vi kollade runt, paddlade kanot och badade, perfekt dag =) na ha nu maste jag emaila min lillasyster sa hon vet att hon kanske inte kan hamta oss pa onsdag morgon, vi haller tmmarna iaf att askan skingras tills dess.

Av Nettan - 11 april 2010 12:48

Igar lamnade vi Koh Tao o nu e vi tillbaka "hemma" i Koh Samui. Det e juh inte hemma men det kanns lite sa nar man har flangt runt overallt o kommer tillbaka till ett stalle dar man kanner till omradet, vilka restauranger man ska ga till o vilket massage stalle som e bast. Massage ar just vad vi har avslutat for en stund sen, very nice =)

Jag hade hoppas pa att Sofie o min lilla nephew skulle va online men icke =( far vanta ett par dagar till vi far traffa honom, kanske maste vanta till vi kommer hem om 10 dagar. Kan inte fatta att semestern ar over snart men det ska bli skont o komma hem till svea pa ett sett, komma in i nan sorts rutin igen o ata frukost innan kl 12 haha

Naha nu ska jag tillbaka till hotellet, lasa lite i min 1300 sidiga bok (!) och sen blir det middag pa stranden ikvall. imorgon flyger vi till Krabi och pa tisdag bar det vidare mot koh Lanta.

Av Nettan - 8 april 2010 11:56

Vilken harlig dag.... idag akte vi over till sharkbay pa morgonen for att se om vi kunde hitta nagra hajar i vattnet, men det gjorde vi inte =( buuuu..

vi snorklad ett tag och sen slappade pa stranden, efter det akte vi tillbaka till vart hotel, slappade lite till har och nu har vi kollat pa hotel och flygbiljetter. Vi ar pa thailands ostkust just nu och ska flyga over till vastkusten pa mandag, vi har bokat fram tom torsdag nasta vecka, sen far vi se vad som hande de sista 5 dagarna.

Gareth var precis och bokade 2 dyk var till oss till imorgon, ska bli kul, ser fram emot o gora natt imorgon, varit 2 dagar med bara slapp nu sa jag e redo for nagot nytt. Pa lordag lamnar vi Koh Tao o aker tillbaka till Koh Samui, vi ska vara dar i 2 natter. Fa massage pa stranden, bada och pa kvallen ninja crepes (super bra thai restaurang) och lite shopping.

Har varit valdigt dalig pa bilder pa senaste tiden (och inlagg for den delen) sa har kommer nagra...

Solnedgangen med utsikt fran var altan

Jag utanfor vart lilla hus, haller pa o research'a for vastkusten

Jag o Gareth pa stranden dar vi forlovade oss pa Koh Samui

Lycka!

Naha nu ska jag ga ner till Gareth som ligger pa stranden o laser en bok, bara en timme kvar sen blir det o ga tillbaka till vart lilla hus (som ligger pa en klippa, man maste typ klattra upp for o komma dit) for o kolla pa solnedgangen.

Av Nettan - 5 april 2010 15:31

denna veckan har verkligen varit handelserik!

Vi har lamnat HK bakom oss och ar just nu i Koh Tao. Love it!

Forra onsdagen flog vi in till Koh samui o vi var dar tillsammans med 4 av vara kompisar fran Sydney. Forsta kvallen friade Gareth till mej, gud va romantiskt det va hahah. Kan fortfarande inte fatta att det e sant. Vi gick en runda langs med stranden  nar solen hade gatt ner och pratade om vilken underbar semster vi hade haft och hur lyckliga vi var, efter en halvtimme eller sa sa gareth att vi skulle ta en pause och sa gick han ner pa ett kna och fragade om jag ville gifte mej med honom, jag sa saklar JAAAA!!! samtigt som tararna borjade forsa hahah

Efterat sa tande vi en kinesisk lykta som svavade mot himlen, mysigt =)

Sen motte vi upp med vara kompisar o firade =)

Sa har ser den underbara rngen ut som gareth hade kopt till mej

2dagar sedan blev jag moster till en liten grabb, min storasyster fick sin forsta son den 2 april 2010 kl 16.01, oj sa mkt jag langtar tills o fa traffa honom nar vi kommer hem.

Igar akte vi fran Koh Samui till Koh Tao och idag har vi slappat och dykt. Vi gjorde tva dyk och dom var verkligen underbara, massa koraller och fiskar. Imorgon ska vi aka till en annan del av on och sen blir det kanske lite mer dykande dagen efter. Vi ska stanna har tills lordag eller sondag sen tror jag att vi ska borja bege oss till vastkusten, hur eller vart vet vi inte annu men vi har juh fortfarande nagra dagar pa oss...

Jaha det blev ett langt inlagg men det var juh mkt o uppdatera... nu ska vi till nan bar pa staranden, ligga i en puff, lyssna pa musik o spela kort =)

Av Nettan - 26 mars 2010 07:43

Vi har kommit fram till Honkers (HongKong) och varit har i 2 dagar nu, ikvall borjar rugbyn. Igar var vi o at pa en michelinstar restuarang, vi vantade nastan 2 timmar utanfor for att fa ett bord! Helt sjukt, jag hade gatt dar ifran direkt men Meredith ville sa garna ata dar sa vi vantade o vantade o vantade... tillslut kom vi in, maten var helt ok, jag e inte varldens storsta dumpling fan men aven om jag var det hade jag nog inte vantat 2 timmar for den maten.

Pa kvallen kollade vi pa Symphony Lightshow, dar dom lyser upp byggnaderna i takt med musik, vi var uppe i en skyskrapa o kollade men det var inte lika bra som o se det fran marken sa pa mandag ska vi kolla igen.

Ikvall borjar rugbyn, det e bara uppvarmning, imorgon borjar festivalen. Alla e utkladda, i vart gang ska tjejerna (29st) vara geishor o killarna ska vara 80-tals rockstjarnor. Ska bli kul men som sagt ikvall e det bara uppvarmning sa vanliga klader ikvall =)

nu maste jag gora mig iordning =)

Av Nettan - 23 mars 2010 15:55

Idag har verkligen varit en haftig dag, vi borjade med att aka till en flyande marknad. Vi satt i en liten bat, typ samma stil som i Venedig och vi hade en liten tant som rodde oss omkring mellan alla batar som salde grejer, forst fanns inget allt som vi ville kopa, massa coola grejer men inget for oss, men i slutet kopte vi 3 sma avlanga tavlor som hor ihop och en avlang dippskal, nice =)

Efterat akte vi till ett stalle dar dom gjorde teak mobler och tavlor, var helt otroligt va komplicerade grejor dom gjorde, intressant men lite for otympligt for oss o ta me oss hem.

Sen kom vi till hojdpunkten for dagen - Tiger Tempel. Dar gosade vi med stora tigrar och aven sma babis tigrar, den yngsta var 4 manader. Sa himla coolt. Vi kunde klappa dom stora forsiktigt pa ryggen men de sma kunde vi klappa som en katt i slutet var den en jatte stor tiger med tva buddister som vi kunde lagga huvet pa o mysa riktigt me =)

Ikvall har vi haft en timmes massage och atit go middag o imorgon bar det av mot Hongkong

Av Nettan - 22 mars 2010 16:11

Nu har vi kommit tillbaka dar vi startade for 2 veckor sedan.

Vi har hunnit me en massa, norra Thailand, Laos och Cambodia. De senaste dagarna har vi kollat pa tempel dar Tomb Raider spelades in och andra kulturella saker.

Innan vi lamnade Laos, gjorde vi "tubing" sa coolt! Vi flot mellan barer pa traktor dack o drack, dansade o akte linbanor in i vattnet.

Imorgon ska vi till ett tiger tempel och gosa me tigrar och aven till "the floating market" dar man aker runt i en liten eka mellan "affarerna" som oxa ar i batar pa vattnet. Pa onsdag bar det av mot Hongkok och Rugby 7's

Igar kvall hade vi avskedsfest me Contiki ganget, super kul men alldeles for mycket dricka, var jatte bakfull idag, kan inte dricka som man brukade langre.

Av Nettan - 17 mars 2010 05:25

Just nu befinner vi oss i  Laos i sydost asien. Vi har haft en underbar semester hittills. Vi har fatt valsignelse av en munk, ridit pa elefanter, badat i vattenfall och gjort massa annat kul.

Idag ar det st. paddy's day och jag har en irlandsk flagga som en klanning och gareth har sin lepricon hatt pa sej. Vi har aven kopt nya grona ray bans dagen till ara.

Nu ska vi flyta ner for floden i ett trakordack och stanna pa alla barer langs med vagen