lillnettan

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Nettan - 19 november 2009 11:53

Idag har det varit en hektisk dag som blomsterflicka. Dagen borjade bra, gick over till valdigt bra men slutade daligt =/ Jag tar det fran borjan.... 


Hade juh somsagt sovmorgon och akte in till stan vid 10 for att borja jobba. Akte forst till en av mina favorit butiker och gjorde blomsterarrangemang till en restaurang for typ 1500kr som dom bestaller varje vecka, vi maste ha olika design hela tiden sa det e kul och utmanande. Sa har sag dom ut....

        



Restaurangen ligger hogst upp i denna skyskrapan och alla borden ar utmed fonsterna och golvet roterar runt lixom sa man satter sig ner och sa snurrar det runt sakta,  sakta sa man har olika utsikt genom fonstrerna under hela maltiden, lite svart o forklara men det e haftigt iaf. =)


  


Sen gick jag over till en av mina andra butiker i Queen Victoria Building och jobbade 12-18 det va kul, vi hade mycket och gora och jag tranade personalen samtidigt. Efter det gick jag over till den tredje butiken som vi har mitt i centrum, dar skulle jag ha en blomster demonstration for 20-30 pers, vi hade jul tema och jag gjorde 7 olika arr. som jag tyvarr glomde och ta kort pa, kanske aker inom den butiken imorgon och gor de. Alla som satt och lyssnade fick fylla i en utvardering och jag fick jatte bra komentarer *stolt*, det e alltid roligt o hora att man gor ett bra jobb, min chef e juh inte sa snabb och beromma sa det e kul o hora det nan gang.

    


Efter demon sa gick jag over till den andra butiken i QVB igen for att visa en ny tjej hur man stanger, det gick INTE sarskillt bra, om man sager sa. Forst kunde vi inte stanga dorrarna, sa vi fick fraga killarna i cafe't brevid om dom kunde hjalpa oss, sen fick jag inte plats med vagnarna som skulle in sa nar jag kampade med dom stotte jag till en orcidee som gjorde en stortdykning och gick i 1000 bitar,nar jag tillslut hade fatt in allt sa kom jag pa att jag hade glomt min vaska langst in sa jag fick klattra over alla blommor och kassadisken for att komma at den. Till detta ska tilllaggas att jag hade ett glas champagne efter demon, sa jag va jatte kissig, det e typ 35 grader har just nu, sa jag holl pa att svettas ihjal, jag hade jobbat i 11 timmar och jag hade bara 10min fran att butiken stangde till min buss gick. Lite panikartat, men jag han med bussen och fick sitta och haa mig till jag kunde rusa in pa toa hemma =)

  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards