lillnettan

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Nettan - 22 november 2009 22:30

Ett snabbt medelande, sitter pa jobbet, har varit pa blomstermarknaden idag, borjade 5 AM!!!! Nu e klockan 8.31 och jag har precis kommit till mitt kontor, ska aka igen om en halvtimme, maste hem och hjalpa Gareth eftersom vi hade en katastrof hemma i morse.


Det var juh somsagt super varmt igar, nar vi gick o la oss vid 23 tiden sa var det ff 33 grader!! Sa vi hade saklart flakten pa fullt os. Jag vaknade vid 4 tiden precis innan mitt alarm skulle borja tjuta, det var jatte varmt i sovrummet och flakten var av, skumt tankte jag men viskade till gareth att jag skulle ga upp, han fragde varfor jag stangde av flakten och jag sa att jag inte hade gjord det... iaf elektriker som han ar, luskade han ut att strommen maste ha gatt. Medan jag tog en dusch kollade han proppskapet. Nar jag kom ut stod han och grejjade med vart akvarium (som e ganska stort typ 1.5m med massa dyra fiskar i). Akvariumet hade gatt sonder och lackte vatten pa hela golvet i vara sladdar som sen hade kortslutits. *SUCK* det var sonder i botten dessutom sa han fick tomma hela akvariumet pa vatten (det som var kvar) och fiska upp fiskarna och alla koraller och grejer och nu maste jag hem och hamta honom och alla fiskarna sa vi kan ge tillbax dom till affaren, vi kan juh inte kopa ett nytt akvarium nu nar vi ska flytta. Tvartom hade vi tankt att vi skulle salja allt i ett paket for typ 3000-4000kr, sa dar forlorade vi endel $$$ i morse =( och aven vara alskade fiskar =(

Hoppas dom far ett bra hem....

Av Nettan - 22 november 2009 08:12

Idag har det varit SUPER varmt, 41 grader!!! Svettigt varre, klockan ar 18.15 nu och det ar 39.6 grader ute. OMG kan man verkligen saga!


Sa vi passade saklart pa att aka till stranden for att snorkla, bada och framfor allt svalka oss lite. Vi akte till Clovaley, dar ar det bast o snorkla haromkring. Jatte harligt!! Jag va aven en duktig kicka och pluggade infor mitt dykprov. Nu har jag bara 2 kapitel kvar sa jag borde egentligen gora dom nu sa man far det overstokat.

Ikvall ar det Australian Idol final och den sands fran utanfor opera huset (gud va varmt for dom att upptrada utomhus) sa vi ska aka till en utsiktsplats mittemot sa vi kan se alla fyrverkerier, I LOVE fire works =)

Imorgon ska vi pa svenska kurs igen for Gareths larare har bytt dag denna veckan och imorgon borjar jag jobbet kl 5!!! OMG, sa tidigt men jag slutar iaf tidigt oxa, forhoppningsvis kan jag bestalla tid for en manikyr, ar i STORT behov av en, mina hander ser fruktansvarda ut!!


Har ar lite bilder fran var dag


  Har ar vi i botten pa bilden nar vi snorklar runt och letar efter fiskar =)


mr and mrs Snorkel.. haha


Vi hors imorgon om jag inte har svettats bort tills dess...


Av Nettan - 22 november 2009 00:05

nu e det sondag vilket betyder imorgon mandag =( buu for att ga till jobbet.


Igar akte vi till stranden igen, det var super varmt, typ 39 grader tror jag, idag ska det bli 41!! men jag klagar inte I LOVE HEAT!! Maste njuta nu innan man flyttar tillbaka till isbjornslandet.

Efter stranden akte vi hem sa jag kunde plugga till mit dykcert. Det gick bra men maste gora lite mer idag sa jag e redo for mitt test pa torsdag. Pa kvallen skulle vi ut o ata middag, vi akte till balmain och hade thai, min mat var tyvarr ingen hojdare men efterat akte vi lite oplanerat in till Sydney city till en nattklubb, cargo bar =) vi hade lite tur och kom in pa vip avdelningen och skakade vara lurviga i nagra timmar, det var super kul!!


Naha nu ska jag fixa frukost

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards