lillnettan

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Nettan - 5 oktober 2010 21:39

Ja nu har vi fått JA från 3 banker så med den saken är det inga problem, jag och Gareth har kommit överens om ett tak på vår budgivning så nu får vi se om säljarna är beredda att gå så lågt som vi hoppas. Jag måste passa mig för att bli för glad o planera för mycket, varje gång tankarna flyter iväg o jag sitter i trädgården med ett glas vin eller går bland alla träden och plockar körsbär o plommon så måste jag stoppa mig själv och säga att säljarna säkert inte kommer gå med på vårt bud. Jag vill juh inte bli besviken för att vi inte får ett hus när vi egentligen inte ens tänkt köpa ett redan nu.


Jag gjorde en jätte god middag idag om jag får skryta lite, =)


Super lätt sjömansgryta

500 g lövbiff

1 kg skivade fasta potatisar

4 gula lökar

2 skivade morötter

3 msk chillisås

1 burk öl

3 dl vatten med en köttbuljong tärning i

salt, peppar, blandade italienska kryddor

1 dl färsk persilja

 

Stek löken i lite smör, lägg i en skål

stek lövbiffen snabbt

Varva Lök, potatis, morötter och lövbiff i en gryta

krydda mellan varven

Häll över ölen, chillisåsen och vattnet med den upplösta buljong tärningen

låt puttra i ca 45 min

Servera direkt från grytan och strö över persiljan MUMS!

 

Nu ska vi snart zzzzzzzzzz...

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards