lillnettan

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Nettan - 11 oktober 2010 15:02

nu e middagen inhandlad för veckan, glömde dock frukost grejjer, suck, får köpa me mej vår goda konjakskorv på jobbet så får det räcka med det denna veckan, gareth äter ändå din Lind Honung på mackan =)


Veckans middagar blir,

Måndag Bruna bönor me fläsk (har inte ätit det på typ 10 år, Gareth -aldrig)

Tisdag Flygande Jakob ( i love! Gareth petar väck bananerna o nötterna haha)

Onsdag Hemma gjord köttfärs gulasch (har aldrig gjort o inte ätit sen Österike)

Torsdag Köttbullar me potatismos


Väldigt svensk vecka med andra ord, gareths önskemål va att få prova några nya rätter som jag hittar i veckotidningar o även om det e gamla rätter så e de typ nya för oss (inte köttbullarna dock)


Helg maten planerar jag inte, ibland äter vi ute eller så händer det alltid nått så man kan inte riktigt planera, men det e skönt o ha hela jobbveckan gjord så jag inte behöver handla efter jobbet, jag har juh tur spm kan kompletera med alla färska saker på jobbet oxå.


Nähä nu ska jag städa lite här hemma, laga lite lunch o när G kommer hem ska han klippa gräsmattan  o jag ska plocka lite i trädgården. Föresten köpte Gareth en lite boll me fågelmat häromdagen och han är barnsligt förtjust i alla små fåglar som kommer o äter utav hans boll haha, gullgareth!


  

Av Nettan - 11 oktober 2010 13:12

idag är det underbart väder ute och jag har slösat bort hela morgonen i sängen, va helt slut efter helgen och så hittade inte Gareth sin plånbok i morse så jag var uppe vid 6-7 tiden o rusade runt o letade efter den, efter letandet läste jag ut min bok o sen slocknade jag igen och sov till 11!!! OMG!


Nu måste jag till affären o handla, vi hade inte ens något hemma jag kunde äta till frukost/lunch så det fick bli Olof Viktors knäcke (som e helt underbart goda) med ost, gott men lite tråkigt till lunch.


Efter shoppingen blir det en runda till återvinningen för att slänga skräp o sen ska jag plocka björnbär i min lilla trädgård,


Återkommer sen.....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards